13 Eylül 2012 Perşembe

Uygun Mantolama Boyası Seçimi Nasıl Yapılır?


Dış cephe boyası olarakta bilinen Mantolama boyası dış yalıtım sistemlerinin en son aşaması olarak uygulanmaktadır. Dış yalıtım yapılmamış betonarme binalarda enerji kaybının karşılıklı olarak % 60′ a  kadar çıktığı bilinmektedir ve dış yalıtım sistemlerinin uygulandığı binalar da sadece enerji tasarrufu sayesinde üç ile beş yıl arasında yalıtım uygulaması kendisini amorti etmektedir. Mantolama uygulaması ile dış yalıtımı yapılmış binaların en üst yüzeyine, isteğe bağlı olarak dış cephe boyası olarak ta bilinen, akrilik esaslı Mantolama boyası hafif sıvanın üzerine rulo ile uygulanır.

Mantolama boyası, mantolamanın üzerine uygulandığında birçok teknik ayrıntıya dikkat etmek gerekir, uygun şekilde uygulanmaması halinde maksimum verim sağlanamadığı gibi mantolamaya da zarar verebilir. Mantolama boyasının izolasyon levhalarının her metrekaresine ölçülerek saptanan oranlarda maksimum basınç uygulayacağı şekilde uygulanması gerenmektedir. Bu ölçümlerin yapılmadan tatbik edilmesi, izolasyon levhaların ağırlığı ve basıncı kaldıramayarak düşmesine sebep olabilir. Birçok teknik detaya sahip ve uzmanlık gerektiren dış yalıtım sistemlerinin uygulanması, mantolama boyasına kadar ki süreçte sadece kaliteli ve en pahalı malzemeleri kullanarak en doğru sonuca ulaşmak mümkün değildir. En doğru ve uzun ömürlü sonuca ulaşmak doğru malzemenin, doğru yüzeye, ve en doğru tekniklerle uygulanması ile elde edilebilir.

İstenilen renkte uygulanabilir olması ve en dışta koruyucu bir kat oluşturması sebepleri ile mutlaka uygulanması tavsiye edilir. Mantolama boyası, dış yalıtım sisteminin üzerine metrekare hesabı yapılarak ve çeşitli kalınlarda sürülebilir. Mantolama boyası, uygulanmış olan dış yalıtım sisteminin alt aşamalarını, yani hafif sıvayı, donatı filtresini ve izolasyon plakalarını tam olarak kaplayarak, uygulamanın kullanım ömrünü uzatmaktadır. Yılların etkisi ile yıpranması sebebiyle veya renk değişikliği ve dekoratif istekler doğrultusunda, isteğe bağlı olarak dış yalıtım sistemlerinin, mantolama boyaları yeniden uygulanabilir. Günümüz de teknolojinin ilerleyişine bağlı olarak, çok gelişmiş dış yalıtım sistemleri, mantolama boyası konusunda da kararsız kalmanıza neden olacak kadar çok çeşitli renk seçeneklerine sahip. Mantolama boyası yalıtım esas alınarak akrilik hammaddelerden özel olarak üretilir.

Betonarme binalara dış yalıtım sistemleri uygulatarak hem yüksek oranda enerji tasarrufu sağlayıp hem de mantoloma boyası sayesinde binanızın şık bir dış görünüme sahip olmasını sağlayabilirsiniz.

Hiç yorum yok: