22 Ocak 2012 Pazar

Türkiye'nin Enerji Verimliliği Bilinci Kamuoyu Araştırması

Araştırma Hakkında Genel Bilgiler
Türkiye kent genelindeki tüketicilerin genel olarak enerji tasarrufu konusuna bakış açılarını ve bu konudaki faaliyetlerini saptamayı amaçlayan "Türkiye'nin Enerji Verimliliği Bilinci Araştırması", Türkiye'nin lider araştırma kuruluşu GfK Türkiye'nin sponsorluğunda hayata geçirilmiştir. Araştırma; Türkiye'nin 7 coğrafi bölgesini temsilen seçilmiş 16 ilin kentsel kesimlerinde yaşayan toplam 1.311 kadın ve erkek tüketici ile "yüz yüze anket tekniği" kullanılarak gerçekleştirilmiştir.
Araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 50'si kadın, yüzde 50'si erkektir ve yaş ortalaması 35'tir. Tüketicilerin yüzde 52'si C2, yüzde 26'sı C1, yüzde 11'i DE ve yüzde 11'i AB sosyo-ekonomik grubundadır. Eğitim durumlarına bakıldığında ise yüzde 41'inin ilkokul, yüzde 24'ünün ortaokul, yüzde 23'ünün lise, yüzde 9'unun üniversite ve yüzde 3'ünün iki yıllık yüksekokul mezunu olduğu görülmektedir. Yüzde 62'si evli olan bu tüketicilerin, yüzde 38'i ise bekardır.
Araştırmada; belirlenen ana amaç çerçevesinde aşağıdaki sorulara cevap aranmış ve çarpıcı sonuçlarla karşılaşılmıştır.
• Türkiye'de enerjinin tasarruflu kullanılmasının ne ölçüde önemi olduğu
• Evlerdeki su, elektrik, doğal gaz gibi enerji kaynaklarının verimli kullanılması için yapılanlar
• Elektronik ürünler satın alırken enerjiyi tasarruflu kullanan ürünler olmasına dikkat edilip edilmediği
• Binaların ısı yalıtımlı olma oranı
• Evlerde kullanılan camın niteliği
• Evlerdeki ısınma sistemi
• Evlerde kullanılan lamba türleri
• Evlerde kullanılan aletlerin enerji sınıflarının bilinirliği
• Bulaşık yıkama şekli
• Çamaşır ve bulaşık makinelerinde tercih edilen ortalama sıcaklık dereceleri
• Televizyon, DVD, VCD ve müzik seti gibi elektrikli aletleri kapatma şekli
• Çöplerin atılırken türlerine göre ayrılıp ayrılmadığı
Araştırma Sonuçları ve Enerji Tasarrufu Potansiyeli Hakkında Genel Bilgiler
Enerji tasarrufunu en çok önemseyenler AB grubundan
Araştırmaya göre; enerjinin verimli kullanılmasının önemli olduğunu düşünenler yüzde 96 gibi yüksek bir oranı kapsıyor. Hatta yüzde 76'lık bir oran enerji tasarrufunun çok önemli olduğunu düşünüyor. Enerji tasarrufunun önemli olduğunu düşünenlerin başında AB grubu geliyor ve onları C1 grubu takip ediyor. Enerji tasarrufuna verilen önem konusunda kadınlarla erkekler arasında önemli bir fark yok.

Hiç yorum yok: